Workshop Klantloyaliteit

Haal méér omzet uit je bestaande klanten

Workshop voor groothandels en handelsondernemingen om klantrelaties te versterken en omzet te verhogen.

Klanten behouden is lastiger dan ooit

Veel handelsbedrijven richten zich op het binnenhalen van nieuwe klanten, terwijl hun grootste groeikans bij bestaande relaties ligt. Klanten die jarenlang trouw leken, besteden ongemerkt een steeds groter deel van hun budget bij de concurrent. Niet omdat ze ontevreden zijn, maar omdat ze structureel onvoldoende aandacht krijgen.

De thema's van de workshop:

  • Waarom een tevreden klant nog geen loyale klant is en hoe je voorkomt dat omzet weglekt naar de concurrent
  • Hoe je strategisch inzicht krijgt in klantbestedingen en gericht actie onderneemt
  • Welke fouten veel bedrijven maken in klantbeheer – en hoe jij ze vermijdt
  • Hoe je een systematische aanpak ontwikkelt om méér omzet uit je bestaande klanten te halen

Voor wie is de workshop?

  • Jij bent accountmanager, commercieel directeur of salesmanager;
  • Je werkt voor een groothandel of handelsonderneming;
  • Je ziet omzet weglekken naar concurrenten;
  • Je wilt dat klanten meer bij jou gaan afnemen.

Download de whitepaper en ontdek onze visie op bestaande klanten

Van uitdaging naar resultaat: Wat je uit deze workshop haalt

Tijdens onze projecten zien we dat salesteams zich voornamelijk focussen op acquisitie, terwijl bestaande klanten structureel minder kopen dan ze zouden kunnen — of geruisloos overstappen naar de concurrent. Zonder dat je het in de gaten hebt.


In deze workshop gaan we in op hoe je:

  • Herkent wanneer een klant minder bij je afneemt en hoe je voorkomt dat dit een stille exit wordt
  • Jouw accountmanagers laat werken aan échte klantontwikkeling in plaats van alleen relatiebeheer
  • Klantcontact structureert met gerichte acties die tastbare omzetgroei opleveren
  • Een praktisch en direct uitvoerbaar actieplan opstelt om meer uit bestaande klanten te halen

Na deze workshop weet je precies welke strategieën je kunt implementeren om méér omzet uit je bestaande klanten te halen en ze duurzaam aan je te binden.

Schrijf je nu in

In deze workshop leer je hoe je dat voorkomt én omzetgroei realiseert zonder extra salescapaciteit. Maar minstens zo belangrijk: je leert als directie of commercieel team op een andere manier naar je klanten én je commerciële strategie te kijken. 

Niet meer denken in losse transacties of snelle deals, maar jezelf positioneren als strategische groeipartner voor je klant.

Waarom mag je deze workshop niet missen?

  • Je krijgt direct toepasbare strategieën om klantwaarde te maximaliseren
  • Je voorkomt omzetverlies door klantgedrag structureel te analyseren
  • Je leert hoe je inside sales effectief inzet om groei te realiseren

Wacht niet langer en zet de stap naar meer omzet uit bestaande klanten.

klantloyaliteit uitgelegd