Go 2 Market Sprint
Overtuig je klanten sneller een duurzame relatie op te bouwen door je propositie (opnieuw) in te richten
ZET JOUW MARKT IN BEWEGING
Go 2 Market Sprint
Om goed te begrijpen wat de situatie bij de klant is, kijken wij naar de markt waar de klant een onderdeel van is. Die markt heeft bestaansrecht en een doel. Om je propositie effectief in te richten is het zaak om de markt te begrijpen. Als je snapt wat het doel van de markt is en zicht hebt op de uitdagingen op weg naar dit doel, vormt dit dé ingang om je propositie in te richten of aan te scherpen.
Deze sprint is in twee onderdelen te verdelen:
- Snappen wat de échte problemen zijn van de klant en hoe jij die helpt op te lossen
- Snappen welke belemmerende overtuigingen opgelost moeten worden om de klant te laten kiezen voor jouw product en/of dienst
Er ontbreekt vaak een onderscheidende propositie om meer aandacht te genereren.
IMPLICATIES
Het effect op de rest van de organisatie
JOUW ORGANISATIE NA DE TRANSITIE
De impact van de G2M op jouw organisatie
Je begrijpt jouw klant als geen ander
Duidelijk begrip van de grondoorzaken die de problemen bij jouw klanten veroorzaken
Effectieve touchpoints
Prospects ontvangen op het juiste moment in hun klantreis de antwoorden op hun vragen
Meer bedrijven willen wat jij aanbiedt
Je weet welke argumenten en bewijzen vereist zijn om de aandacht van klanten te krijgen en hen te overtuigen
Klanten zijn echt tevreden
Je begrijpt hoe jouw producten echte klanttevredenheid opleveren
Wat heb je na de G2M?
Uitgewerkte customer journey
Zicht op welke fasen bedrijven doorlopen om bij jou klant te worden aan de hand van interviews
Onderscheidende propositie
Zicht op hoe jouw product het beste aansluit op de behoefte van jouw klant
Marktanalyse
Zicht op de problemen in jouw markt als start van de fundamentele verbeteringen aan je productaanbod
Benodigde interventies
Alles wat er moet gebeuren om meer klanten sneller te overtuigen van jouw aanbod
Onze aanpak
Week 1
Kick-off
Waarin we het team meenemen in de aanpak, onze uitgangspunten en wat het doel is. In de kick-off meeting starten we al met belangrijke vragen die we willen beantwoorden in de Market FIT Workshop. Na de kick-off nodigen we enkele klanten uit voor een interview om een goed beeld te krijgen van hun customer journey. Ook interviewen we standaard de directeur van jouw organisatie.
Week 3
Market FIT workshop
De markt waar de klant actief is, heeft een bestaansrecht en een doel. Het doel van de workshop is begrijpen wat de markt wil bereiken, alsmede zicht hebben op de uitdagingen om meer van dit doel te behalen. Daarmee levert dit dé ingang om je propositie versterken.
Week 4
Presentatie conclusies
In de eindpresentatie delen we onze bevindingen uit de customer journey en inzichten uit de marktanalyse. Hierdoor weet jij exact wat er nodig is om je propositie te versterken.
HOE WIJ HELPEN
Aan de slag met de Go 2 Market Sprint?
Plan een afspraak met Jacob Schermers - oprichter Sales Architects
Roadmap gesprek
Maak kennis met Sales Architects en ontdek hoe je jouw salesuitdagingen kunt aanpakken.
In 45 minuten doorlopen we een aantal stappen waardoor je:
- Inzicht krijgt in het huidige niveau van jouw salesproces;
- De bottlenecks ontdekt binnen jouw salesorganisatie;
- De potentie van jouw salesteam optimaal benut;
- Weet welke stap jij nu kunt zetten naar meer sales resultaat!
Praat met Sales Architects
Terugbelverzoek
Verder praten over jouw salesuitdagingen en wat wij kunnen betekenen?
Neem hier contact op of laat in onderstaand formulier je gegevens achter. Dan nemen wij binnen een werkdag contact met je op.
Veelgestelde vragen
Voor wie is het programma?
add remove
De Go 2 Market Sprint is bedoeld voor bedrijven die problemen ervaren met hun propositie. Wellicht is de propositie onvoldoende duidelijk gedefinieerd, of misschien sluit 'ie onvoldoende aan op jouw klantgroep. Dit leidt tot onvoldoende gegenereerde leads, verkoopkansen en uiteindelijk orders.
Hoe ziet de samenwerking er in de praktijk uit?
add remove
Na de kennismaking met jouw vaste contactpersoon van Sales Architects beginnen we het project met het plannen van de contactmomenten die bedoeld zijn voor het ontwikkelen en presenteren van de plannen. In de eerste fase zijn we vooral informatie aan het ophalen middels interviews met klanten en de directeur. Hierna volgt de Market FIT workshop, waarin we achterhalen wat ervoor nodig is om klanten een weloverwogen keuze te laten maken voor jouw product en/of dienst.
Hoeveel tijd moeten ik en mijn team beschikbaar zijn?
add remove
We vragen dat de deelnemers beschikbaar zijn voor de Kick-off en Market FIT workshop. Daarnaast wordt de directeur ca. 30 minuten geinterviewd. Het management woont de presentatie van de eindpresentatie bij.
Wat kost de Go 2 Market Sprint?
add remove
De investering voor de Go 2 Market Sprint bedraagt €6.700,-. Dat is op basis van interviews met maximaal 5 klanten en 1 directeur tijdens een 4-weeks traject. Bij aanvullende diensten of vertraging van het project kunnen er extra kosten van toepassing zijn, afhankelijk van de aard en omvang hiervan.